22 ویژگی یک رهبر توانمند

۲۲ ویژگی یک رهبر توانمند


۱ . تمرکز


” گفته می شود که رهبری به معنای تصمیم گیری های مهم اما غیرمحبوب است.این قطعا بخشی از حقیقت است، اما تصور من این است که آن بر اهمیت تمرکز تاکید می کند. برای اینکه رهبر خوبی باشید، نمی توانید در مسائل جزئی متخصص شوید، و باید کمتر از رقبای خود حواس پرت باشید. برای اینکه مسائل مهم انجام شوند شما باید بصورت انتخابی بعضی مسائل را نادیده بگیرید. در غیر این صورت مسائل جزئی شما را غرق خواهد کرد.”

 – تیم فریس ، نویسنده پرفروش ، مجری برنامه The Tim Ferriss Show


۲ . اعتماد بنفس


” یک رهبر اعتماد بنفس و پیروی از خود را با بهره مندی از یک چشم انداز روشن ، ابراز همدلی و قوی بودن به آهستگی القا می کند. به عنوان یک رهبر زن، برای اینکه به رسمیت شناخته شوید، احساس می کنم که باید تکبر و ابراز وجود خود را نشان دهید، و در عین حال همیشه سعی کنید تربیت اصیل خود را که بر مهربانی و سخاوت تاکید دارد،حفظ کنید. این دو کار در کنار یکدیگر باعث کسب احترام می شوند. ”

 – بری رافرتی ، مدیرعامل شرکت Ketchum North America


۳ . شفافیت


” هرگز متوجه مفهوم ” پنهان کاری ” نشده ام. بعنوان یک رهبر، تنها راهی که می دانم چگونه اعتماد گروه خود و همکارانم را بدست بیاورم این است که ۱۰۰ درصد بگونه ای قابل اعتماد صریح ، گاهی اوقات ناقص ، اما همیشه در رابطه با کار پراشتیاق باشم.این امر به من این آزادی را می دهد تا کاملا حاضر و راسخ باشم. آنها می دانند که در هر زمان دنبال چه هستند و این جای تعجب ندارد. ”

 – کری پاتس ، مدیر ارشد روابط عمومی ESPN



۴ . امانت


” کارمندان ما بازتاب مستقیم از ارزش هایی هستند که ما بعنوان رهبر در برداریم. اگر ما از شیوه ی انفعالی و منسوخ شده ی نیاز به درست بودن ، به جای انجام آنچه واقعا درست است استفاده کنیم، پتانسیل کسب و کار خود را کاملا محدود کرده و استعداد های باکیفیت را از دست می دهیم. اگر شما تمرکز کنید که در تمامی تعاملات خود قابل اعتماد باشید، این اعتماد بر روی کسب و کار و فرهنگ سازمانی تاثیر می گذارد و باقی مسائل خودشان حل می شوند. ”

 – گونار لاولیس ، از مدیرعاملان و موسسین Thrive Market


۵ . تشویق ( الهام بخشیدن )


” مردم همیشه من را بعنوان یک انسان خودساخته می شناسند. اما چنین چیزی حقیقت ندارد. رهبران خودساخته نیستند بلکه آنها رانده شده هستند. من بدون هیچ پولی و فقط با یک ساک ورزشی به آمریکا آمدم اما نمی گویم که با دست خالی آمدم: دیگران الهام بخش بزرگی برای من بودند و نصیحت های فوق العاده ای به من می دادند و من با باورهای خود، قدرت درونی و شور و اشتیاق خود دوباره نیرو می گرفتم. به همین دلیل است که همیشه مایل به انگیزه دادن به آشنایان و یا افراد غریبه هستم. من به قدرت تشویق باور دارم و اگر کسی بخواهد روی شانه های من بایستد تا به عظمت برسد، من بیش از پیش مایل به کمک کردن به او خواهم بود. ”

 – آرنولد شوارتزنگر ، فرماندار سابق کالیفرنیا

arnold-schwarzenegger

۶ . اشتیاق


” شما باید کاری را که انجام می دهید دوست داشته باشید. به منظور کسب موفقیت واقعی در کار باید بگونه ای وسواسی به آن بچسبید و بگذارید آن شما را از پای درآورد. مهم نیست که کسب و کار شما چقدر ممکن است موفق شود، شما هرگز راضی نیستید و بطور مداوم برای انجام کار بزرگتر، بهتر و بیشتر خود را تحت فشار قرار می دهید. شما هدایت کردن را برعهده دارید نه به این خاطر که احساس می کنید آن چیزی است که باید انجام دهید بلکه به این دلیل که این شیوه ی زندگی شماست. ”

 – جو پرز ، از موسسین Tastemade


۷ . نوآوری


” در هر سیستمی با منابع محدود و گسترش نامحدود جمعیت – همانند کسب و کار شما و یا همانند تمام بشریت – نوآوری نه تنها برای موفقیت بلکه برای بقا نیز ضروری است. نوآوران رهبران ما هستند. شما نمی توانید این دو را از هم جدا کنید. خواه به وسیله ی تفکر و تکنولوژی باشد یا تشکیلات ، نوآوری تنها امید ما برای حل چالش های اطرافمان بشمار می آید. ”

 – اوبری مارکوس ، بنیانگذار Onnit


۸ . صبر


” صبر واقعا نوعی شجاعت است، به این معنا که تعهد خودتان را نسبت به هدفتان بسنجید. مسیر رسیدن به چیزهای بزرگ همیشه دشوار است، اما بهترین رهبران درک می کنند که چه زمانی هدف را رها کنند و چه زمانی در مسیر بمانند. اگر تصور شما به اندازه کافی جسورانه است، هزاران دلیل که چرا ” نمی تواند انجام گیرد ” و بسیاری تردید وجود خواهد داشت. موارد بسیاری باید با هم جمع شوند – بازارهای خارجی، رقابت ، سرمایه ، تقاضای مصرف کننده و همیشه اندکی هم شانس – تا یک کسب و کار بزرگ به کار خود ادامه دهد. ”

 – دن برایان ، مدیر عملیاتی WhipClip


۹ . فلسفه رواقیون


” این اجتناب ناپذیر است : امکان دارد ما در شرایط بسیار ناخوشایند قرار بگیریم خواه آنها اشتباهات پرهزینه و شکست های غیرمنتظره باشند یا دشمنان بی پروا. فلسفه رواقیون این است که در درون شما پذیرش و پیش بینی از قبل صورت پذیرد، بنابراین شما نخواهید ترسید ، به لحاظ احساسی واکنش نشان نمی دهید و مسائل را بیشتر از این تشدید نمی کنید. به ذهن خودمان آموزش دهیم که ، بدترین سناریوها را در نظر بگیریم و پاسخ های غریزی ناکارآمد خود را تنظیم کنیم – اینگونه است که مطمئن می شویم در شرایط ناخوشایند تصمیمات مهلک نمی گیریم. ”

 – رایان هالیدی ، نویسنده مانع یک راه است و مدیر سابق بازاریابی American Apparel

Ryan-Holiday

۱۰ . پشتکار


” درک اعداد اساسی بهترین کاری است که من برای کسب و کارم انجام داده ام. همانطور که ما یک سرویس مبتنی بر اشتراک داریم ، بزرگترین اقدام ما این بود که نرخ ریزش خود را کاهش دهیم. قادر بودن به کاهش آن عدد از ۶درصد به ۴درصد به معنای رشد ۵۰درصدی در ارزش طول عمر متوسط مشتری ها است. ما نمی دانستیم که می توان بر روی این معیار بدون تجزیه و تحلیل دقیق داده ها تمرکز کرد. ”

 – سل اورول ، از بنیانگذاران Examine.com


۱۱ . اعتبار


” این درست است که تقلید یکی از بارزترین شکل های چاپلوسی بشمار می آید اما نه زمانی که موضوع رهبری مطرح است – و تمامی رهبران مطرح بزرگ در زندگی من از مایک تاملین گرفته تا مربی اسکی المپیک اسکات رولس از جایگاه اعتبار به هدایت پرداخته اند. از دیگران بیاموزید ، زندگینامه رهبران مورد علاقه ی خود را مطالعه کنید ، در طول مسیر مهارت هایی را انتخاب کنید … اما هیچوقت ندای معتبر خود ، عقاید و در نهایت نحوه ی تصمیم گیری خودتان را از دست ندهید. ”

 – جرمی بلوم ، از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت Integrate


۱۲ . تفکر باز


” یکی از بزرگترین افسانه ها این است که رهبران خوب در کسب و کار ، بزرگترین رویاپردازان بوده اند که تصمیمات خود را دنبال می کنند و به هدف خود می چسبند بدون توجه به اینکه چیست. این مهمل است. حقیقت این است که ، رهبران در عین حال که انعطاف پذیر و منظم هستند باید یک تفکر باز داشته باشند. در مرحله راه اندازی یک شرکت ، برنامه ریزی بسیار حائز اهمیت است و اهداف ایستا و راکد نیستند. شما متعهد به سرمایه گذاری ، توسعه و حفظ روابط بزرگ هستید. ”

 – دایموند جان ، مدیرعامل شرکت Shark Branding وFUBU


۱۳ . قاطعیت


” در دبیرستان و کالج برای اینکه پول بدست بیاورم اغلب داور مسابقات تفریحی بسکتبال می شدم. مربی ای که به من آموخت چگونه بعنوان داور مسابقات را اداره کنم، یک نصیحت مهم به من کرد که در دنیای حرفه ای آن را اینگونه می توان تفسیر کرد: ” با صدای بلند و سریع صدا بزن و به عقب نگاه نکن. ” در شرایط خاص، ابراز اشتباهی که قاطعانه باشد، در دراز مدت سبب دستیابی به نتیجه بهتر و تیمی قوی تر می شود تا یک تصمیم آبکی و سست که بعدا معلوم می شود، درست نیست. ”

 – اسکات هافمن ، مالک Folio Literary Management


۱۴ . جذابیت


” همه ی ما افرادی منحصربفرد در این دنیا هستیم ، و زمانیکه کسی خود واقعی اش نباشد ما متوجه می شویم. زمانیکه شما بیشتر بر روی ارتباطات واقعی با مردم تمرکز می کنید و بدنبال راههایی برای کمک به آنها هستید – به جای اینکه بر روی کارهایی که آنها می توانند برای شما انجام دهند متمرکز شوید – دوست داشتنی تر و جذاب تر خواهید شد. در این مورد نیازی نیست که یک رهبر بزرگ باشید اما حداقل به این معناست که یک رهبر محترم هستید ، که می توانید در کسب و کار خود تمایز قائل شوید. ”

 – لوئیز هاوز ، نیویورک تایمز ، نویسنده کتاب پر فروش مدرسه عظمت

Lewis-Howes

۱۵ . توانمند سازی


” من بسیاری از فلسفه های رهبری خود را بعنوان یک ورزشکار بدست آورده ام. موفق ترین تیم های من همیشه الزاما با استعدادترین ها نبوده اند، بلکه با ترکیبی مناسب از مهارت ها ، نقاط قوت و اعتماد مشترک به یکدیگر ، باهم همکاری داشتند. برای ایجاد یک تیم ” ممتاز ” شما باید مسئولیت و قدرت را محول کنید. بذل و بخشش مسئولیت ها همیشه آسان نیست بلکه می تواند سخت تر از تکمیل کردن کار توسط خودتان باشد، اما با انتخاب درست پروژه و حمایت ، اختیار دادن می تواند منجر به تکمیل کار گردد. این امر بستگی به آن دارد که چگونه قابلیت های افراد را کشف کنید و از آنها بیشترین استفاده را ببرید. ”

 – شانون پاپاس ، معاون ارشد رئیس Beachbody LIVE


۱۶ . مثبت اندیشی


” به منظور رسیدن به عظمت ، شما باید فرهنگ خوش بینی را ایجاد کنید. فراز و نشیب های بسیاری وجود خواهد داشت اما رواج مثبت اندیشی شرکت را در مسیر پیشرفت قرار می دهد. اما آگاه باشید که این امر مستلزم شهامت و بی باکی است. شما باید واقعا به این موضوع که غیرممکن را می توان ممکن کرد باور داشته باشید. ”

 – جیسون هریس ، مدیرعامل شرکت Mekanism


۱۷ . سخاوت


” هدف اصلی من همواره این بوده که بهترین را از خود ارائه دهم. همه ی ما به عنوان یک کل جمعی، زمانی ترقی می کنیم که به دیگران کمک کنیم تا بعنوان یک فرد رشد کنند. ”

 – کریستوفر پریلی ، مدیر عامل شرکت Pixel Mobb


۱۸ . سماجت


” سابقا یک رهبر بزرگ به من گفت که ” سماجت ، مقاومت را از بین می برد.” و من پس از کار در فیس بوک ، اینتل و مایکروسافت و راه اندازی شرکت خودم ، دو درس بزرگ آموختم : تمام کارهای بزرگ زمان بر هستند و باید پافشاری کنی بدون توجه به اینکه چیست. و این چیزی است که رهبر شدن را در بر می گیرد : تمایل به فراتر رفتن از جایی که دیگران متوقف می شوند. ”

 – نوح کاگان ، رئیس سومو ، appsumo


۱۹ . بینش


” بینش و بصیرت برای اینکه هرروز در رابطه با این تصمیم بگیری که درمیان تمامی داده ها چه چیزی مهم است ، ضروری است. همانند عقل است – به مرور زمان بهتر می شود ، اگر که به آن توجه کنید ، اما باید در شخصیت شما وجود داشته باشد. ذاتی است. هنگامیکه بینش شما صحیح است ، یک نابغه بنظر می رسید. و زمانیکه بینش شما اشتباه است ، احمق فرض می شوید. ”

 – راج باکتا ، بنیانگذار WhistlePig Whiskey


۲۰ . ارتباط


” اگر کارکنانتان از انتظارات شما آگاه نیستند ، و آنها به همین علت تنبیه می شوند ، این واقعا تقصیر خود شما در نتیجه ی عدم اظهار درست به آنهاست. افرادی که با آنها کار می کنم بطور مداوم باهم در ارتباط هستند حتی شاید به اشتباه. اما ارتباط یک عمل متعادل کننده است. شما ممکن است یک خواسته یا نیاز خاص داشته باشید اما این خیلی مهم است که کار را بعنوان یک همکاری تلقی کنید. ما همیشه می خواهیم که مردم افکار و ایده های خود را به ما بگویند – به همین دلیل است که این افراد با استعداد با ما کار می کنند. ”

 – کیم کورلانچی روسن ، شریک ، گروه TAO


۲۱ . مسئولیت


” مسلما سرزنش کردن و مقصر شمردن دیگران آسانتر از آن است که خود را مسئول بدانید. اما اگر می خواهید بدانید که چگونه این کار را به درستی انجام دهید ، از کارشناس مالی لری رابینز بیاموزید. او یک نامه خاضعانه به سرمایه گزاران خود در رابطه با داوری اشتباهش که باعث تزلزل سرمایه ی آنها شده بود نوشت. سپس او یک صندوق جدید بدون مدیریت و هزینه های اجرایی باز کرد – بی سابقه در صندوق های تامین جهانی. این سیرت و مسئولیت است. این صرفا به معنای مسئولیت پذیری نیست بلکه بدین معناست که گام بعدی را به درستی برداری. ”

 – ساندرا کارون جان ، معاون ارشد رئیس ورزش و سرگرمی M&C Saatchi


۲۲ . بی قراری


” یک رهبر واقعی برای پیدا کردن نقاط قوت در هر فرد تیم خود نیاز به زمان دارد سپس باید به ظاهر توجه کند تا شکاف ها را پر کند. بهتر است باور کنید که تیم شما به تنهایی تمامی پاسخ ها را ندارد – زیرا اگر این امر را باور کنید ، معمولا بدین معناست که شما تمامی سوالات صحیح را مطرح نمی کنید. ”

 – نیک والری ، مدیر جهانی بازاریابی Stance Socks


منبع: www.entrepreneur.com

جهت اشتراک گذاری