پنج مورد مهم برای بازاریاب ها در 2017

پنج مورد بزرگی که بازاریاب ها در سال ۲۰۱۷ باید شروع به انجام آن کنند

آیا برای بهینه سازی در سال ۲۰۱۷ آمادگی دارید؟ مقاله نویس و متخصص ارشد محتوای Bitly ، بلز لوسی به کنکاش در مورد ۵ راهی که باید شروع شوند ، می پردازد.


اگر شما بدنبال پیش بینی روند بازاریابی در سال ۲۰۱۷ هستید، احتمالا با موارد مشابهی نظیر شخصی سازی ، تمرکز بر تجربه مشتری ، استفاده از فیس بوک و تفکر بیشتر در مورد فیلم های ویدئویی مواجه خواهید شد.


هیچ تغییر اساسی ای در حال وقوع نیست. کانال های بازاریابی در حال رشد هستند. تعامل در حال تقلیل است. امسال به جای دنبال کردن روش های سریع که اعداد بزرگ و بی معنی را در اختیار شما می گذارند ، بازاریاب ها باید به آنچه در گذشته اتفاق افتاده است، نگاهی بیندازند و در مورد بهینه سازی بیشتر آن فکر کنند.


در چند سال گذشته همه چیز به آزمایش برمی گشت، بازاریاب ها باید امسال را سال بهینه سازی بدانند. در این مقاله به شما می گوییم که چگونه شروع کنید :


۱ . استفاده از داده به جای گزارش ماهانه


داده حائز اهمیت است. این فوق العاده است که بسیاری از شرکت ها بر روی ابزارآلات تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری می کنند، تلاش می کنند که بازگشت سرمایه رسانه های اجتماعی را دنبال کنند و عمیقا به تجربیات مشتری می پردازند.

اما به غیر از دسته ای از اعداد که برای نشان دادن در جلسات ماهانه استفاده می شوند، شما چگونه بطور واقعی از تمامی داده ها استفاده می کنید؟

بازاریاب ها باید حداقل یک جلسه در ماه یا شاید حتی یکبار در هفته را به این امر اختصاص دهند که نه تنها اعداد چه مفهومی دارند بلکه اعداد در رابطه با کمپین های آینده چه می گویند. و سپس تاکتیک هایی را برمبنای آن داده ها ایجاد کنند.


۲ . ویدئوهایی بسازید که مردم علاقمند به تماشای آنها باشند


از زمان شروع به کار یوتیوب ، مردم در رابطه با اینکه یک ویدئو چگونه آینده بازاریابی محتوا است جار و جنجال راه می اندازند. مشکل این است که برندهای محدودی به این موضوع پی برده اند که چگونه ویدئو هایی تهیه کنند که مردم آنها را تماشا کنند. نه تنها این، به ندرت یک هدف مشخصی برای محتوای ویدئویی فراتر از ” ساخت یک ویدئو برای یوتیوب ” وجود دارد.

اگر شما قصد دارید محتوای ویدئویی ایجاد کنید، یک تقویم و یک استراتژی برای خود ایجاد کنید. چگونه می توانید آنها را برای اهداف کلی خود عملی کنید؟

در Bitly ، ما تصمیم گرفتیم که از ویدئوها برای اهداف آموزشی استفاده کنیم. امسال، ما در حال داخل کردن محصول محتوای ویدئویی به عنوان بخشی از فرآیند پیش رو هستیم. هنگامیکه ویدئویی “وایرال” می شود، ما آن را به کارشناسان خود می سپاریم.


۳ . جالب کردن دوباره رسانه های اجتماعی


توئیتر وندی اخیرا توجهات را به خود جلب کرده است. این بدان خاطر است که زنجیره ی غذاهای فست فود تصمیم به انجام کاری گرفته است که برندهای کمی آن را دارند : poke fun

از به چالش کشیدن تصورات فالوئرهای گوشت گاو وندی ( و کیفیت آن ) تا مسخره کردن رقبا، این گزارش جالب توجه است. و این موضوع توجهات و وفاداری را به خود جلب می کند. رسانه های اجتماعی یک فرصت برای برندها جهت توسعه یک شخصیت بشمار می آیند. تعداد کمی از آن بهره مند می شوند، به همین دلیل است که مردم زمانیکه یک برند اندکی متفاوت باشد به آن توجه می کنند.

هویت برند شما چیست؟ چگونه آن را ایجاد می کنید تا تعاملات به حداکثر برسد؟ نگاهی به پیام های خود بیندازید و دقت کنید که چگونه می توانید آن را به موارد دوستانه اجتماعی تبدیل کنید. به مکالمات بپیوندید ، دانش خود را به اشتراک بگذارید و شروع به برقراری ارتباط نمایید.


۴ . ایجاد استراتژی اینستاگرام


اینستاگرام نسبت به توییتر کاربران بیشتری دارد. تعامل یک راه بالاتر است پس منتظر چه هستید؟

امسال، برنامه ریزی کنید که چگونه محتوای اینستاگرام خود را برمبنای استراتژی بازاریابی خود تنظیم کنید. در Bitly ، ما با افراد موثر، همکاران و دوستان خود در اینستاگرام جدید خود #TechiesOfNY مصاحبه می کنیم. همچنان که پیش می رویم ، امیدوار به ایجاد یک اجتماع درمیان حرفه ای های تکنولوژی از طریق برجسته نمودن اهداف ، ایده ها و استراتژی های آنها در سال ۲۰۱۷ هستیم.


۵ . صحبت برای فروش


در بسیاری از شرکت ها هرکسی در بازاریابی سرش پایین است. تعاملات بسیار کمی میان بازاریابی و فروش ، موفقیت مشتری و کالا وجود دارد. فروش زمانی که صحبت از برپایی محصول و دسترسی محتوا به چشم انداز می شود در خط مقدم قرار می گیرد.

بازاریابی باید بطور منظم با فروش پیوسته باشد تا مطمئن شوید که همه چیز در یک ردیف قرار دارد. در غیر اینصورت، شما در معرض خطر ایجاد انواع پیام و مطالب بدون استفاده هستید. تحقیقات نشان می دهد که :

ـ ۸۷ درصد از محتوای آموزش فروش پس از ۳۰ روز فراموش می شود.
ـ ۴۰ درصد از زمان برای پیداکردن محتوا یا ایجاد محتوا برای تناسب نیازهای برآورده نشده به هدر می رود.
ـ ۶۰ درصد از محتوا مورد استفاده قرار نمی گیرد.

شما نمی توانید صرفا مطمئن شوید که فروش هرآنچه را که موردنیاز است دارا می باشد، شما می توانید نسبت به مشتری و دورنمای رفتار مشابه آن بصیرت پیدا کنید.


با تمرکز به آینده نگاه کنید


زمانی که شما سال جدید را شروع می کنید، رسیدن به گام بعدی آسان است، خواه به معنای سرمایه گذاری بزرگ در یک کانال جدید باشد یا بازسازی کل استراتژی خود. تنها خطر تهاجمی پیش رفتن این است که تمرکز خود را بر روی آنچه در حال حاضر مشغول به انجام آن هستید، از دست بدهید.

در سال ۲۰۱۷، بازاریاب ها باید قبل از انجام هرکاری پیروزی و شکست خود را در سال ۲۰۱۶ در نظر بگیرند پس از آن زمان برای بهینه سازی فرا رسیده است.



منبع: Marketing Land
تاریخ نشر: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵


جهت اشتراک گذاری