پیش بینی صنعت تبلیغات دیجیتال در سال 2017

پیش بینی صنعت تبلیغات دیجیتال در سال ۲۰۱۷

از تلفن همراه تا فرمت آگهی ها ، مقاله نویس راب راسکو نگاهی به روندهایی که پیش بینی کرده است تا این صنعت را در سال آینده به سمت جلو هدایت کند می اندازد.


۲۰۱۶ سال رشد و تحول برای تبلیغات دیجیتال بوده است. با توجه به گزارش سال ۲۰۱۶ IAB/PwC Internet Advertising Revenue ” از میان رایانه و تلفن همراه ، ویدئوهای دیجیتالی بزرگترین افزایش را در هر فرمت بوجود آورده اند. ”


و با وجود مبارزه دائمی در برابر کلاهبرداری ، ترافیک غیرانسانی و اتخاذ مسدودکننده های تبلیغات ” درآمد روزانه در سال در ژوئن ۲۰۱۶ بالغ بر ۳۲٫۷ میلیارد دلار ، تا ۱۹٫۱ درصد از ۲۷٫۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ گزارش شده است. ”


روند رو به کاهش است، تبلیغات بهتر ، صنعت ما را از طریق اجبار به ارائه خلاقیت های به کار گرفته با شکست کمتر تجربه کاربر روبه جلو حرکت می دهد. و درحالیکه تبلیغات دیجیتال همچنان با مشکلات رو به رشدی در به کارگیری مواجه هستند ، ما در راه هستیم و در مسیر درست قدم برمی داریم.

در نوامبر گذشته ، تیم من میزبان اجلاس Brand Safety Summit در شهر نیویورک بود. هدف از برگزاری این رویدادها گردهم آوردن رهبران ارشد صنعت تبلیغات دیجیتال از همه طرف برای رسیدن به راهکارهایی برای چالش هایی نظیر کلاهبرداری تبلیغاتی ، قابلیت مشاهده و شفافیت کار است.


پیش بینی کارشناسان در رابطه با آنچه پیش رو است


در این رویداد، با تعدادی از شرکت کنندگان مصاحبه کردیم و از آنها سوال کردیم که پیش بینی هایشان برای سال ۲۰۱۷ چیست. در اینجا به برخی از شنیده ها اشاره خواهیم کرد:

سخنران اصلی اجلاس ما، بونین باو ، در طول مدت در مورد پیش بینی خود که پیام رسانی در سال ۲۰۱۷ در صدر اخبار خواهد بود صحبت کرد. به عنوان رئیس سابق رسانه و مامور تجارت الکترونیک در Mondelēz International و مجری CNBC’s Cleveland Hustlers ، باو یک قهرمان در رابطه با چگونگی نقش بحرانی تلفن همراه و پیش رفتن به سمت جلو خواهد بود.

در طول سخنرانی اصلی خود، باو اشاره کرد که مخاطبان زمان بیشتری را صرف رسانه های موجود در دستگاه تلفن همراه خود می کنند ، اما هزینه های تبلیغاتی بر روی تلفن همراه کاملا عقب مانده است.

bonin-baugh-اکسپوننت

شرکت های بزرگ ممکن است در تغییرات کند باشند، اما آنهایی که انجام می دهند به خودشان در سال جدید یک مزیت رقابتی می دهند. آدلوس مدیرعامل شرکت مارکو ریچی زمانی که از او در مورد پیش بینی سال ۲۰۱۷ سوال کردند همین تمایلات را از خود نشان داد.

در پاسخ به همین سوال، تیم باگ ول رئیس ارشد Xaxis Ad Labs گفت : اکثر مردم از فن آوری های مسدود کننده تبلیغات انتخاب خواهند کرد. ما راههای بهتری برای برقراری ارتباط جهت ساخت تبلیغات مرتبط پیدا خواهیم کرد، که این امر نیاز مخاطبان را به استفاده از مسدود کننده های تبلیغاتی کاهش خواهد داد.

tim-bagwell-اکسپوننت

نظر او با چیزی که من اخیرا خیلی به آن اشاره کرده ام هماهنگ است : ناشران نیاز به پذیرفتن کمیابی دارند.

در اینجا به پیش بینی های خود در رابطه با صنعت در سال ۲۰۱۷ اشاره می کنم که به دیدگاههای خرد و کلان تقسیم شده است.


سقوط ناگهانی انحصار فیس بوک و گوگل


در سال جاری، پیش بینی من این است که کمتر از انحصار فیس بوک و گوگل می شنویم. ناشران توجه می کنند تا مخاطبانشان را در اکوسیستم خود ( همچنین کشف کمتر محتوا ) نگه دارند تا رابطه خود را با مصرف کننده به حداکثر برسانند.

شرکت های رسانه ای بزرگ نظیر دیزنی ، چارتر و تیم وارنر به مردم یادآوری می کنند که از مبارزه با شرکت های بزرگ دیجیتالی نمی ترسند و مخاطبان آنها مهم هستند.


۲۰۱۷ ، سال تلفن همراه


من بیش از پیش مطمئن هستم که سال ۲۰۱۷ همچنان بهترین سال برای تلفن همراه خواهد بود. در گزارش پژوهش های اخیر ما در مورد توسعه دهندگان نرم افزار تلفن همراه و روند آن ، نگاهی عمیق می اندازیم به شکاف داده ها که تلفن همراه را از گام برداشتن به عقب کشانده و اینکه چگونه می توان این شکاف را از بین برد. و ، البته ، من برخی از نتیجه گیری ها در اینجا به اشتراک خواهم گذاشت.

شما هم اکنون می توانید انتظار داشته باشید که درخواست هایی ایجاد گردد و CPM ها افزایش یابند که چشم پوشی از آن بسیار دشوار خواهد بود – حتی برای توسعه دهندگان که در برابر تبلیغات تعصب دارند.


جزئی : فرمت های تبلیغاتی


فرمت های تبلیغاتی نقطه ی بحث در سال ۲۰۱۷ خواهند بود. ویدئوهای تبلیغاتی Outstream و دستگاههای پخش متحرک که محتوایی را که دیگر قابل قبول نیست ، در هر دستورالعمل خلاقانه جدیدIAB پوشش می دهند.

یک دستگاه پخش ویدئو که شما را در حال ثبت کردن یا باز کردن چیزی از وسط دنبال می کند، در نظر بگیرید. اضافه کردن و راه اندازی این واحدها یک تصمیم استراتژیک و یک جریان درآمد مهم برای بسیاری از ناشران ارائه می کند. تطبیق پیدا کردن با دستورالعمل جدید چیزی است که صنعت نیاز دارد با آن کار کند.

سال جالبی خواهد بود، مسدود کننده های تبلیغات کلمه ی منتخب در ژانویه بحساب می آیند، در حال حاضر شفافیت به عنوان کلمه ی منتخب از جانب ANA شناخته شده است، این موضوع بنابر گزارش قبلا منتشر شده توسط ANA در رابطه با بازپرداخت اسناد صنعتی است.



منبع: Marketing Land
تاریخ نشر: ۲ اسفند ۱۳۹۵


جهت اشتراک گذاری