راهنمای کامل بازاریابی با اینستاگرام

راهنمای کامل بازاریابی با اینستاگرام


در سراسر دنیا بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام وجود دارد – بیش از ۳۰۰ میلیون نفر از آنها هرروز از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن حدود ۹۵ میلیون عکس و فیلم استفاده می کنند.


این عدد بزرگی است – و مهم نیست که مخاطبان شما چه کسانی هستند – سن ، جنس ، شغل یا هرچیز دیگری – شما مطمئن هستید که از طریق اینستاگرام به آنها دست پیدا می کنید، پس سوال این است که از کجا و چگونه باید با اینستاگرام شروع به کار کرد؟


چگونه می توانید در میان ۹۵ میلیون عکسی که هرروز پست می شود برجسته بنظر برسید؟ چگونه افراد غیرطراح و عکاسان آماتور می توانند یک محتوای پرباری را در اینستاگرام ایجاد کنند؟


این ها همه ی پرسش هایی هستند که با استفاده از این راهنما سعی در پاسخگویی به آنها داریم.


راهنمای کامل برای کسب و کار با اینستاگرام


هرآنچه که شما لازم است برای ایجاد استراتژی های بازاریابی قوی از طریق اینستاگرام برای کسب و کار خود بدانید در این مقاله مورد اشاره قرار خواهد گرفت.


چرا از اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟


در اینستاگرام ، برند ها از تعامل منظم با ۴% از فالوئرهای ( کاربران ) خود لذت می برند. در مقایسه با فیس بوک که این امر کمتر از ۰٫۱ % است.

بهره مندی از بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در روز، نشان دهنده آن است که اینستاگرام پتانسیل بسیاری برای بازاریاب ها دارد. اما این پتانسیل در اینستاگرام بیشتر بستگی به نحوه ی برخورد کاربران دارد نه تعداد آنها.

کاربران اینستاگرام به ارتباط با برند ها علاقمند هستند.
تحقیقات نشان می دهند که برند ها از تعداد مزایا و منافع متمایز در شبکه لذت می برند :

ـ همانطور که قبلا اشاره کردیم در اینستاگرام برند ها از تعامل منظم با ۴% از فالوئرهای خود لذت می برند. اما در شبکه هایی مانند فیس بوک و توییتر این تعامل کمتر از ۰٫۱% است.
ـ ۷۰% از کاربران اینستاگرام مشاهده یک برند تجاری را گزارش می دهند.
ـ ۶۲% از کاربران یک برند تجاری را در اینستاگرام دنبال می کنند.
ـ تنها ۳۶% از بازاریاب ها از اینستاگرام استفاده می کنند این در مقایسه با ۹۳% از آنها است که از فیس بوک استفاده می کنند.

ثابت شده است که رسانه های اجتماعی، تصمیم گیری در رابطه با خرید را تحت تاثیر قرار می دهند. و اگر شما می توانید ترکیب مناسبی از محتوا را پیدا کنید، مخاطبان شما در آن غرق خواهند شد – و حتی از شما خرید خواهند کرد – بدون نیاز به فشار و یا حراج اجناس. این رویای بازاریاب ها است.

هنوز هم به دلایلی برای قانع شدن نیازمندید؟ اجازه دهید نگاهی به آنچه بازاریاب ها باید در مورد برنامه می گویند بیندازیم.


آنچه بازاریاب ها در مورد اینستاگرام می گویند


اعداد و پژوهش های بالا همگی عالی بنظر می رسند، اما بازاریاب ها چه کسانی هستند – افرادی که از اینستاگرام استفاده می کنند تا نتایج کسب و کار خود را پیش ببرند – در واقع در مورد پلتفرم می گویند؟ در اینجا به آنچه بازاریاب های برند هایی نظیر Birchbox و Ben & Jerry در مورد اینستاگرام مورد اشاره قرار می دهند می پردازیم :

از زمان راه اندازی ، اینستاگرام یک برنامه کاری شگفت انگیز را برای کاربران فراهم کرده است تا با طرفداران خود در ارتباط باشند و داستان های خود را به شکل بصری ارائه دهند. ( مایک هایز ، مدیر بازاریابی دیجیتال Ben & Jerry )

اینستاگرام یک برنامه بزرگ برای Chobani است و به ما این اجازه را می دهد که نشان دهیم مردم چگونه از محصولاتمان استفاده می کنند و الهام بخش راه های جدید برای دوست داشتن است. ( جسیکا لاریا ، مدیر ارتباطات برند Chobani )

اینستاگرام یک تعامل فوق العاده موثر را در میان مشتریان فعلی ما بوجود آورده است. ( راشل جوسیلور ، مدیر بازاریابی اجتماعی و استراتژی محتوای Birchbox )


فرمول موفقیت در اینستاگرام


دستیابی به موفقیت کسب و کار در اینستاگرام مبتنی بر چیزی بیش از انتشار ساده ی چند عکس خوب است. شما همچنین باید از عناصر زیر بهره مند باشید :

ـ چشم انداز روشن و استراتژی
ـ تناوب سازگار
ـ آشنایی با مخاطبان خود
ـ سبک بصری شفاف

هنگامی که شما این عوامل را با یکدیگر ترکیب می کنید، اینستاگرام نتایج بزرگی را برای کسب و کار شما ارائه می دهد.

بطورمثال نگاهی به Madewell می اندازیم. یک برند تجاری در مد که کاربران بسیاری را در اینستاگرام گردهم آورده است ( بیش از ۷۰۰ هزار فالوئر و ۷هزار تا ۱۰ هزار لایک در هر پست ) این برنامه برای آنها تبدیل به یک کانال بازاریابی کلیدی شده است ، آنها قادر به برقراری ارتباط با هزاران نفر از مشتریان بالقوه ی خود بصورت روزانه هستند.

بنابراین، چگونه Madewell و سایر برندهای موفق در اینستاگرام برجسته شده اند؟ ما این راهنمای جامع را ایجاد کرده ایم تا به شما در ایجاد استراتژی بازاریابی خودتان در اینستاگرام برمبنای یک چشم انداز روشن و نتایج قابل اندازه گیری آن کمک کنیم.

madewell1937

چگونگی ایجاد یک استراتژی بازاریابی در اینستاگرام


بنابراین، چگونه Madewell و سایر برندهای موفق در اینستاگرام برجسته شده اند؟ ما این راهنمای جامع را ایجاد کرده ایم تا به شما در ایجاد استراتژی بازاریابی خودتان در اینستاگرام برمبنای یک چشم انداز روشن و نتایج قابل اندازه گیری آن کمک کنیم.

استراتژی کمک می کند تا شما یک پیام مناسب را به افراد مناسب و در زمان مناسب ارائه دهید.
چرا در اینستاگرام عضو هستید؟ یک یا دو هدف اصلی را انتخاب کنید.
اینکه آیا شما عضو جدید اینستاگرام هستید و قصد به اشتراک گذاشتن اولین پست خود را دارید و یا در حال حاضر آن را به اشتراک گذاشته اید و بدنبال افزایش حضور خود هستید، خیلی مهم است که با اهداف روشن در ذهن خود شروع کنید.
تعیین اهداف به شما در تعریف استراتژی خود در اینستاگرام و ایجاد محتوا که باعث دستیابی به مقصودتان می شود، کمک خواهد کرد.
در اینجا برخی از اهداف مشترک را که برند های تجاری ، تیم ها و افراد تمایل به انتخاب آنها دارند مورد اشاره قرار می دهیم :

۱ . نمایش محصولات و یا خدمات
۲ . ایجاد جامعه ی خود
۳ . افزایش آگاهی از نام تجاری خود
۴ . نمایش فرهنگ و ارزش های شرکت خود
۵ . تبلیغات برای مشتریان بالقوه
۶ . افزایش وفاداری به برند تجاری
۷ . اشتراک گذاری اخبار شرکت و به روز رسانی

بهتر است یک یا دو هدف برای پروفایل اینستاگرام خود انتخاب کنید که آن انتخاب می تواند از لیست بالا و یا از لیست خودتان صورت گیرد. برای کمک به تصمیم گیری در این رابطه که کدام یک از اهداف برای شما معنادار است ، در نظر گرفتن سوالات زیر مفید خواهد بود :

ـ چرا از اینستاگرام استفاده می کنید؟
ـ چگونه اینستاگرام به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی کلی کمک خواهد کرد؟
ـ چقدر بودجه و زمان به اینستاگرام تخصیص می دهید؟
ـ چگونه اینستاگرام چیزی متمایز از سایر پلتفرم ها به شما ارائه می دهد؟

ما در Buffer دو هدف اصلی برای استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود داریم :
هدف اصلی ما ساخت و پرورش جامعه ی متعهد از کاربران و حامیان Buffer است. برای اطمینان از اینکه ما به مقصود خود رسیده ایم ، یک مجموعه ای از اهداف را برای دستیابی به آن داریم که نشان دهنده ی فعالیت ۴ تا ۶ نفر از جامعه ی Buffer در هفته است. اگر ما این کار را در ۵۲ هفته در هرسال انجام دهیم، می شود در حدود ۲۰۸ تا ۳۱۲ نفر که با آنها یک به یک ارتباط برقرار کرده ایم.

هدف دوم برای استراتژی بازاریابی اینستاگرام ما این است که بطور مستمر تعامل را در هریک از پست های خود افزایش دهیم. در حال حاضر، نرخ تعاملات ما ( بطور متوسط در هر پست / تعداد فالوئرها ) در حدود ۱٫۷۵% است که اندکی از استاندارد صنعتی بالاتر است. ما در حال تمرکز بر روی تولید محتوای اینستاگرام با بالاترین کیفیت هستیم بطوریکه نرخ تعاملات ما در این معیار یا بالاتر از آن باقی بماند.


چه مخاطبانی در اینستاگرام دارید؟ جستجوی جمعیتی کنید.


درک جمعیتی از پلتفرم یک قسمت حائز اهمیت است که به شما این اطمینان را می دهد که به مخاطبان مورد نظر خود دست پیدا می کنید.
تحقیقات Pew یک تفکیک جمعیتی در اینستاگرام را منتشر می کند و من تمایل دارم که یافته های کلیدی را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم.


کاربران اینستاگرام


۲۰۱۳ ۲۰۱۴
تمام کاربران اینترنت ۱۷% ۲۶%
آقایان
بانوان
۱۵
۲۰
۲۲
۲۹
سفید پوستان غیراسپانیایی
سیاهپوستان غیراسپانیایی
اسپانیایی ها
۱۲
۳۴
۲۳
۲۱
۳۸
۳۴
۱۸-۲۹
۳۰-۴۹
۵۰-۶۴
۶۵ به بالا
۳۷
۱۸
۶
۱
۵۳
۲۵
۱۱
۶
دبیرستان و پایین تر
کالج
بالاتر از کالج
۱۶
۲۱
۱۵
۲۳
۳۱
۲۴
کمتر از ۳۰ هزار دلار در سال
۳۰٫۰۰۰ تا ۴۹٫۹۹۹ دلار
۵۰٫۰۰۰ تا ۷۴٫۹۹۹ دلار
۷۵ هزار دلار به بالا
۱۸
۲۰
۱۵
۱۶
۲۸
۲۳
۲۶
۲۶
شهری
برون شهری
روستایی
۲۲
۱۸
۶
۲۸
۲۶
۱۹

سن و جنسیت کاربران اینترنت در اینستاگرام


تقریبا نیمی از کاربران اینترنت که از اینستاگرام استفاده می کنند، جوانانی هستند که در سنین ۱۸ تا ۲۹ سال قرار دارند ( ۵۳% ) در اینجا تفکیک کامل گروههای سنی را مشاهده می کنیم :

ـ ۵۳% از افراد ۱۸ تا ۲۹ سال از اینستاگرام استفاده می کنند.
ـ ۲۵% از افراد ۳۰ تا ۴۹ سال از اینستاگرام استفاده می کنند.
ـ ۱۱% از افراد ۵۰ تا ۶۴ سال از اینستاگرام استفاده می کنند.
ـ ۶% از افراد بالای ۶۵ سال از اینستاگرام استفاده می کنند.

همچنین اندکی بیشتر از کاربران اینستاگرام را خانم ها تشکیل می دهند :


ـ ۲۹% از کاربران آنلاین خانم از اینستاگرام استفاده می کنند.
ـ ۲۲% از کاربران آنلاین مرد از اینستاگرام استفاده می کنند.

محل زندگی کاربران اینستاگرام


ـ ۲۸% کاربران اینستاگرام در مناطق شهری زندگی می کنند.
ـ ۲۶% از کابران اینستاگرام در مناطق برون شهری زندگی می کنند.
ـ ۱۹% کابران اینستاگرام در مناطق روستایی زندگی می کنند.

جمعیت تحصیلکرده اینستاگرام


ـ ۳۱% از کاربران اینستاگرام از کالج فارغ التحصیل نشده اند.
ـ ۲۴% کاربران اینستاگرام فارغ التحصیلان کالج هستند.
ـ ۲۳% از کاربران اینستاگرام را دبیرستانی ها یا سطوح پایین تر تشکیل می دهند.

میزان درآمد کاربران اینستاگرام


ـ ۲۸% از بزرگسالان کمتر از ۳۰ هزار دلار درآمد دارند.
ـ ۲۶% از بزرگسالان بیش از ۷۵ هزار دلار درآمد دارند.
ـ ۲۶% بزرگسالان در حدود ۵۰ هزار تا ۷۴٫۹۹۹ دلار درآمد دارند.
ـ ۲۳% از بزرگسالان در حدود ۳۰ هزار تا ۴۹٫۹۹۹ دلار درآمد دارند.

حال که اهداف خود را در ذهن دارید و می دانید که چه تعداد از مخاطبان شما در اینستاگرام فعال هستند. می توانید حضور خود را در اینستاگرام پررنگ تر نمایید. گام اول بهینه سازی مشخصات است.


چگونه مشخصات خود را در اینستاگرام بهینه سازی کنیم ؟ کلیدهایی برای ترقی تصویر پروفایل ، بیوگرافی و لینک.


برخلاف دیگر شبکه های اجتماعی، اینستاگرام به همه ی پست ها اجازه ی اضافه کردن لینک را نمی دهد. در عوض، شما فقط لینک را در پروفایل خود دریافت می کنید.

پروفایل اینستاگرام شما در این برنامه در اصل صفحه ی اصلی شما بشمار می آید. این امکان برای شما فراهم شده است که با اندکی فضا اطلاعات کمی در مورد کسب و کار خود به اشتراک بگذارید و همچنین به شما این شانس داده شده است که ترافیک را به وبسایت خود انتقال دهید. در این بخش، ما شما را راهنمایی می کنیم که چگونه می توانید پروفایل اینستاگرام خود را بزرگ کنید و هرچقدر ممکن است از آن کسب درآمد کنید.


توضیحات و بیوگرافی شما


توضیحات شما برای برند تجاری شما بسیار شخصی است، آنچه که شما انتخاب می کنید تا در اینجا به اشتراک بگذارید باید نمایانگر کسب و کار شما باشد و به فالوئر های شما نشان دهد که بعنوان یک شرکت چه کاری انجام می دهید. اکثر کسب و کارها تمایل دارند تا هردو مورد زیر را به کار گیرند :

ـ جمله یا شعار برند ( بعنوان مثال شعار نایک این است که ” فقط انجام بده ” )
ـ یک طرح کلی از اینکه شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید.

برخی از برند های بزرگ از هشتگ نام تجاری در قسمت بیوگرافی استفاده می کنند. در اینجا چند نمونه را ذکر می کنیم :

Unbounce:

Unbounce

Nike Basketball:

Nike Basketball

Sheraton Hotels:

Sheraton Hotels

عکس پروفایل


عکس پروفایل یکی از مهم ترین قسمت های مشخصات در اینستاگرام است. وقتی یک نفر پست های شما را می بیند و یا بر روی پروفایل شما کلیک می کند ، بسیار خوب خواهد بود اگر که نام تجاری شما فورا قابل تشخیص باشد. برای بسیاری از برند ها این تمایل به معنای استفاده از یکی از سه گزینه زیر است :

ـ لوگو
ـ Logomark ( آرم، منهای هرکلمه )
ـ Mascot (علامت خوش یمن)

در Buffer ، ما آن را ساده انگاشتیم و از لوگوبرند خود در یک پس زمینه ی ساده ی سفید در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی استفاده کردیم.

buffer

لینک شما


برخلاف بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر، اینستاگرام به شما اجازه نمی دهد که به همه ی پست ها لینک اضافه کنید. در عوض شما فقط یک لینک دریافت می کنید و آن در قسمت مشخصات شما است.

اکثر کسب و کارها تمایل به استفاده از این لینک دارند تا ترافیک را به صفحه ی اصلی خود بازگردانند و این لینک همچنین می تواند یک روش کلیدی جهت بازگرداندن ترافیک به صفحات رقابتی خاص و یا بخش های منحصربفرد محتوا باشد.

گری ورنچوک این کار را با تاثیرگذاری بالا در اینستاگرام خود انجام داد. هرزمان که او یک قسمت جدید از محتوای آنلاین منتشر می کند ، یک تصویر یا ویدیوی مرتبط در اینستاگرام به اشتراک می گذارد و لینک را در قسمت مشخصات خود بروزرسانی می کند تا بازتاب آن را ببیند.


ایجاد یک استراتژی محتوا برای اینستاگرام


چگونگی ساخت ستون محتوا برای نوع محتوایی که در اینستاگرام به اشتراک می گذارید

بیش از ۹۵ میلیون عکس و فیلم بطور روزانه در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شوند.
محتوا قلب اینستاگرام است. ۹۵ میلیون فیلم و عکسی که بطور روزانه به اشتراک گذاشته می شوند دلیل آن هستند که بیش از ۳۰۰ میلیون نفر روزانه وارد این اپلیکیشن می شوند. و محتوا باید در هسته و مرکز استراتژی شما قرار گیرد. اما در مورد چه چیزی باید پست کنید؟
قبل از اینکه شما در مورد سبک بصری خود فکر کنید ، بسیار خوب می شود اگر یک چشم انداز روشن برای نوع محتوایی که قرار می دهید، داشته باشید.
برخی از برندها بر روی محصولات خود تمرکز می کنند. به عنوان مثال، نایک مخصوص دویدن اغلب مربیان و تجهیزات دویدن خود را در نقطه مرکزی محتوای خود قرار می دهد.
در حالیکه، برند های دیگر مانند WeWork بیشترین تمرکز را بر روی جامعه و فرهنگ خود قرار می دهند.

درBuffer ، استراتژی بازاریابی اینستاگرام ما مبتنی بر این است که بطور مداوم محتوای با کیفیت، با هدف ایجاد نام تجاری Buffer در حالیکه بصورت فردی با اعضای جامعه در ارتباط است ارسال گردد. ما شدیدا بر قدرت تعامل و ارتباط یک به یک باور داریم.

در آن معنا، ما #BufferStories را ایجاد کرده ایم که به جامعه ما این اجازه را می دهد که داستان هایی در مورد آنچه که از نظر شخصی و حرفه ای آنها را پرشور می سازد ارائه دهیم. اینستاگرام یک رسانه فوق العاده برای محتوای کوتاه است اما همچنین امکان مربوط برای محتوای طولانی نیز وجود دارد. مخاطبان ما در مورد داستان های پرشور دیگر واکنش واقعا خوبی داشته اند.

هیچ قانون سخت و سریعی برای کسب بهترین زاویه زمانیکه بحث استراتژی در میان است وجود ندارد – در هر کسب و کاری متفاوت است. آنچه مهم است تمرکز برروی ایجاد محتوایی است که با اهداف و مخاطبان شما در یک ردیف قرار گیرد. این با تعریف ستون مطالب شما آغاز می گردد.


ستون مطالب خود را بسازید


پایه های هر استراتژی مبتنی بر ستون محتوایی قابل اطمینان یا زمینه ها (تِم ها ) است.

هر کسب و کار بدون توجه به اندازه ، صنعت یا موقعیت مکانی آن بطور بالقوه یک ثروت محتوایی کامل برای به اشتراک گذاری در اینستاگرام دارد. می تواند داستان هایی از کارمندان شما ، محتوای مبتنی بر فرهنگ ، یا حجم محصولات باشد، بسیاری از فرصت ها و موضوعات شایسته برای عکس ها و فیلم های شما وجود دارد.
برخی مثال های ستون محتوا شامل موارد زیر می شوند ( صرفا به این موارد محدود نمی شوند ) :

ـ محتوای پشت صحنه
ـ محتوای ایجاد شده توسط کاربر
ـ دمو و نمایش محصولات
ـ آموزشی ( بطور مثال بهترین نمونه های رسانه های اجتماعی )
ـ فرهنگ محور ( قسمت های انسانی شرکت خود را نشان دهید )
ـ سرگرمی / نشاط
ـ داستان های مشتری ها
ـ شروع به شناخت گروه
ـ کنترل اعضای گروه

زمانی که نوبت به تعریف زمینه ها ( تِم ها ) می رسد کاری که من دوست دارم انجام دهم این است که دفترچه یادداشت را باز کنم و ایده ها را بر روی کاغذ بیاورم. با ارزش های کلیدی شرکت شروع می کنم، سپس بسرعت هرآنچه را که به ذهنم می رسد بر روی کاغذ می آورم. با استفاده از این یادداشت ها، شما می توانید شروع به تنظیم ستون های محتوایی کلیدی نمایید.

بطور مثال در Buffer، زمینه های که ما با آنها کار می کنیم عبارتند از :

ـ محتوای ایجاد شده توسط کاربر
ـ سبک زندگی دیجیتالی
ـ بهره وری و انگیزه

buffer

۳ مورد از برندهای تجاری موفق در اینستاگرام و ستون محتوای آنها


۱ . Saturday Night Live


تمرکز Saturday Night Live در اینستاگرام بر روی دو ستون کلیدی است : فیلمبرداری از طرفداران در پشت صحنه و به اشتراک گذاشتن کلیپ های منحصر بفرد. زمانی که طرفداران اینستاگرام خود را چک می کنند انتظار تماشای عکس ها یا فیلم های سرگرم کننده ی ستاره های این برنامه را دارند و یا دزدکی نگاه می کنند که پشت دوربین چه می گذرد.


۲ . FedEx


FedEx شامل عکس هایی با زمینه ی رانندگان پیک ، ون و هواپیما در طبیعت است. آنها همچنین اغلب تصاویری را نمایش می دهند که توسط فالوئرهای آنها اشتراک گذاری شده است – یک راه بسیار خوب برای اینکه طرفداران خود را به عکسبرداری از وسایل نقلیه FedEx تشویق کنند. همچنین مشاهده صفحه ی آنها در اینستاگرام حس عکس های هنری را در فرد ایجاد می کند.


۳ . Oreo


Oreo محصولات خود را در قلب محتوایی اینستاگرام خود قرار داده است و موفق به انجام این کار بگونه ای سرگرم کننده و جذاب شده است. آنها اغلبا از نسخه های سرگرم کننده در تصاویر خود و پس زمینه های ثابت و متحرک برای اینکه پست های خود را در اینستاگرام برجسته کنند، استفاده می کنند.


ایجاد طرح محتوا


۷ کلید برای منسجم کردن محتوا برای از بین بردن نتایج استثنایی

یک طرح محتوا به شما کمک می کند تا سبک و احساس زیبایی پست هایتان را تعریف کنید.

هنگامی که شما زمینه ی محتوا را در محل دارید (شما می توانید همیشه آزمایش کنید و زمینه ها را مطابقت دهید تا متوجه شوید کدام بهتر است.) حال زمان آن است که همه را با هم بعنوان طرح محتوا جمع بندی کنیم. همانطور که گفته شد یک طرح محتوا به شما در تعریف سبک و احساس زیبایی پست هایتان کمک می کند، در کنار آن این موضوع را که چه مقدار باید در اینستاگرام پست ارسال کنید را نیز مشخص می کند.

اجازه دهید نگاهی به راهنمای نحوه ی ایجاد سبک شخصی خود در اینستاگرام بیندازیم.


۱ . راهنمای سبک


یکی از مهم ترین بخش های هر استراتژی رسانه های اجتماعی راهنمای سبک است. دلیل اهمیت آنها چیست؟ آنها ثبات را در سراسر تمامی کانال های بازاریابی و در همه ی بخش های محتوا که تولید می شوند ، تضمین می کنند.

راهنمای سبک شامل همه ی اطلاعات لازم برای یک بخش از محتوا از ابتدا تا انتها هستند – از طراحی قالب و طراحی پست گرفته تا نسخه ها و هشتگ هایی که آن را همراهی می کنند. زمانی که صحبت از اینستاگرام به میان می آید باید موارد زیر را در نظر بگیرید :

ـ ترکیب بندی
ـ پالت رنگ
ـ فونت ها
ـ فیلترها
ـ کپشن ها ( نوشتن شرح تصاویر )
ـ هشتگ ها


۲ . ترکیب بندی


ترکیب بندی اشاره به قرار دادن یا ترتیب عناصر بصری یا مواد تشکیل دهنده در یک اثر هنری متمایز از موضوع اثر دارد. هر بازاریاب یک عکاس خبره نیست، پس معرفی چند قانون سریع ترکیب بندی می تواند حائز اهمیت باشد.
اینها می تواند شامل موارد زیر باشد :

ــ رنگ پس زمینه منجمد
ـ تمرکز اصلی تصاویر بر روی قانون یک سوم است
ـ فضای اضافی در بالا و پایین برای متن

Amy Tangerine شرکتی که ” یک تکه از زندگی شیرین ” را از طریق آراستن محصولات مجموعه عکس ها و خدمات سبک زندگی، که یک مثال عالی از سبک روشن بصری و ترکیب بندی است، به اشتراک می گذارد. پست های آن اغلبا از ویژگی های یک رنگ پس زمینه منجمد و یا یک بافت که اجازه می دهد نقطه کانونی از ترکیب بندی به وضوح مشاهده شود، تشکیل می گردند.


ترکیب بندی

۳ . پالت رنگ


انتخاب یک پالت رنگ باعث حفظ سازگاری و تمرکز صفحه ی شما می شود. داشتن یک پالت بدین معنا نیست که شما حتما باید از این رنگ ها استفاده کنید، اما آن کمک خواهد کرد که پست های شما یک سازگاری زیبا و احساس خودمانی داشته باشند.این می تواند یک احساس خوبی ایجاد کند که پالت رنگ خود را با سایر قسمت های برند خود در یک ردیف نگه دارید.

Frooti بزرگترین برند فروشنده نوشیدنی های میوه ای در هند است که با استفاده از اینستاگرام شخصیت متمایز نام تجاری خود را به نمایش می گذارد. بخش مهمی از این زیبایی، پالت رنگ های جالب توجه است که توسط این برند استفاده می شود.

پالت رنگ

در مقابل، Everlane از یک پالت رنگ بسیار متعادل تر در اینستاگرام استفاده می کند. درست مشابه برند خودشان از رنگ های خاکستری، سیاه و سفید استفاده می کند.


۴ . فونت


اگر شما قصد پست کردن نقل قول یا متن را برروی تصاویر اینستاگرام خود دارید، باید تلاش کنید تا فونت را با نام تجاری خود سازگار نگه دارید که این امر از طریق انتخاب فونت مشابه استفاده شده در وبسایت شما و سایر جنس های بازاریابی میسر می شود.

Headspace یک مثال عالی است که فونت پست های خود را در سراسر اینستاگرام سازگار با هم نگه داشته است. اپلیکیشن تمرکز حواس ( The mindfulness ) بطور منظم پست های مبتنی بر متن را به اشتراک می گذارد و با نگه داشتن فونت بر روی خط با بقیه ی برند خود، فالوئرها فورا محتوای Headspace را تشخیص می دهند.


فونت

۵ . فیلتر ها


فیلترهای اینستاگرام ممکن است حس مثبتی را در عکاسان آماتور ایجاد کند و اگر شما از آخرین تجهیزات عکاسی یا نرم افزار ویرایش بهره مند نیستید، آنها یک روش عالی برای بالا بردن کیفیت عکس تنها با چند کلیک هستند. فیلترها می توانند بطور موثر ظاهر و احساس عکس و فیلم را تغییر دهند، بنابراین استفاده کم از آنها برای اینکه احساس بهتری در معرفی برند خود پیدا کنید مهم است – و صرفا از چند مورد محدود استفاده کنید. به کار بردن فیلترهای گوناگون برای هر پست می تواند بسرعت باعث شود که صفحه ی اینستاگرام شما کمی از هم گسیخته بنظر برسد.


۶ . کپشن ها ( نوشتن شرح تصاویر )


کپشن های اینستاگرام محدود به ۲۲۰۰ کاراکتر هستند و پس از سه خط از متن، آنها با استفاده از نشانه های حذف نظیر سه نقطه کوتاه می شوند.

نوشتن شرح تصاویر فرصتی است برای افزایش محتوای صفحه ی خود که راه های بسیاری در این رابطه وجود دارند که برند های تجاری از آنها استفاده می کنند. برخی در قسمت کپشن داستان هایی را به اشتراک می گذارند یا وبلاگ نویسی کوچکی می کنند اما سایر افراد از آنها برای اضافه کردن یک تیتر کوتاه و شیک برای پست استفاده می کنند و مابقی از کپشن برای طرح سوال از دیگران و تشویق به پاسخگویی استفاده می کنند. احتمالات در این زمینه بی شمارند. آنچه مهم است این است که اطمینان حاصل کنید که نسخه نوشته شده با نام تجاری شما هم تراز است.

Mailchimp بخاطر صدای منحصر بفرد نام تجاری خود مشهور است – آنها حتی یک وبسایت دارند که به این امر اختصاص داده شده است – و تن صدای دوست داشتنی و سرگرم کننده آنها در میان کپشن های اینستاگرام آنها به چشم می خورد.

Everlane را دوباره می توان به عنوان یک مثال عالی برای نوشتن شرح تصاویر در اینستاگرام مثال زد. این برند از کپشن هایی استفاده می کند که یک صدای خنده دار و آشنا را که مرتبط با خریداران آنها است انتقال دهد.


۷ . هشتگ


هشتگ ها به یک شیوه ی یکنواخت برای طبقه بندی محتوا در سیستم بسیاری از رسانه های اجتماعی تبدیل شده اند. هشتگ ها به کاربران اینستاگرام این اجازه را می دهند که محتوا و حساب های کاربری را برای فالو کردن کشف کنند. تحقیق صورت گرفته در Track Maven نشان می دهد که پست هایی با بیش از ۱۱ هشتگ ارسال شده اند، تعامل بیشتری دریافت کرده اند.

هشتگ

اگر می خواهید از اضافه کردن بیش از حد هشتگ در قسمت کپشن خودداری نمایید می توانید هشتگ ها را در قسمت نظرات ( کامنت ) وارد کنید.

زمانی که نوبت به انتخاب هشتگ مناسب برای محتوای شما می رسد، بهتر است تحقیق کنید و ببینید که کدام هشتگ ها را افراد در بازار کاری شما مورد استفاده قرار می دهند و کدام ها فعال تر هستند.


چگونگی پیدا کردن بهترین زمان و تناوب برای پست کردن در اینستاگرام


بهترین شیوه ها و اطلاعات برای به حداکثر رساندن شانس موفقیت شما

نکات بسیاری برای سازگاری رسانه های اجتماعی وجود دارد که می توان به آنها اشاره کرد. هماهنگی و تناوب انتشار به مخاطبان شما کمک می کند تا بیاموزند چه زمانی انتظار محتوای جدید از شما را داشته باشند و داشتن یک جدول زمانی هماهنگ شما را مطمئن می سازد که حداکثر تعامل را بدون هیچگونه وقفه یا بدون دوره ی بروزرسانی داشته اید.

مطالعه صورت گرفته توسط اتحادیه متریک نشان می دهد که اکثر برندها بطور روزانه در اینستاگرام پست می کنند. در واقع بطور متوسط ۱٫۵ پست در هرروز بود. در این مطالعه همچنین دریافتند – و این واقعا جالب توجه بود – که هیچگونه ارتباطی میان بالا رفتن تناوب و پایین آمدن تعامل وجود ندارد، بدین معنا که برند های تجاری که روزانه دو پست در اینستاگرام می گذارند با هیچ اثر بدی مواجه نشده اند.

بهترین توصیه ما این است که بطور هدفمند حداقل یکبار در روز در اینستاگرام پست کنید و پست های اضافه را تجربه کنید تا متوجه شوید کدام یک برای شما بهتر است.


چه زمانی باید در اینستاگرام پست ارسال کنید؟


با تغییرات اخیر صورت گرفته در اینستاگرام به جدول زمانی الگوریتمی، زمان بندی در حال حاضر یکی از عناصر متعددی است که توسط الگوریتم زمانی که تصمیم می گیرد چه محتوایی را به شما نشان دهد ،در نظر گرفته می شود. بنابراین ارسال مطلب زمانی که بیشترین تعامل را در برمی گیرند حائز اهمیت است. حدس ما در اینجا الگوریتم اینستاگرام است که پس از آن ممکن است تعیین کند این پست در قسمت بالای تمامی پست های فالوئرهای شما ظاهر شود.

طبق تحقیقات صورت گرفته از ۱۶ رسانه اجتماعی به این نتیجه رسیدیم که بهترین شیوه برای به اشتراک گذاری در اینستاگرام به شرح زیر است :

ـ دوشنبه ها و پنجشنبه ها بیشترین تعاملات صورت می گیرد.
ـ زمان هایی از روز که بیشترین تعاملات در آنها صورت می گیرد ۸ تا ۹ صبح شرقی است.

این می تواند بهترین شیوه برای راهنمایی و بهترین زمان آزمایشی باشد حال آنکه بهترین زمان برای به اشتراک گذاری می تواند به عوامل گوناگونی وابسته بوده و از یک پروفایل به پروفایل دیگر متفاوت باشد. برای مثال ، بهترین زمان برای ما در Buffer 11 صبح اقیانوس آرام است.


چگونگی اطمینان از هماهنگی پست ها در اینستاگرام


هنگامی که زمینه های محتوا و تناوب آنچه که علاقه به پست کردن آن در اینستاگرام دارید را تعیین کردید، یکی از بهترین راهها برای اطمینان از اینکه شما استراتژی خود را تغییر نداده اید این است که یک تقویم محتوایی ایجاد کنید تا مشخص شود چه پستی و در چه زمانی باید به اشتراک گذاشته شود.

API اینستاگرام هنوز این اجازه را بطور مستقیم به شما نمی دهد به این معنا که نمی توانید پست ها را بطور مستقیم در اینستاگرام زمان بندی کنید. برای ارسال مداوم مطالب در اینستاگرام، ما یک برنامه یادآوری زمان بندی اینستاگرام در Buffer ایجاد کرده ایم که اینگونه کار می کند :

ـ یک تصویر زیبا پیدا کنید و آن را ویرایش کرده و برای Buffer آپلود کنید. یک کپشن همراه با هشتگ به آن اضافه کنید و از emoji استفاده کنید. برای یک زمان مناسب برنامه ریزی کنید.
ـ در زمان برنامه ریزی شده بر روی تلفن همراه خود نوتیفیکیشن دریافت می کنید.
ـ نوتیفیکیشن را باز کنید و سپس گزینه Open در اینستاگرام را انتخاب کنید و پست را قبل از به اشتراک گذاری مشاهده کنید.
ـ هرگونه ویرایش های نهایی از جمله فیلتر کردن و منطقه جغرافیایی را در آن ایجاد نموده و سپس از طریق اینستاگرام آن را به اشتراک بگذارید.


۳ روش برای بهبود رشد و تعامل شما در اینستاگرام


تصاویری که از طریق اینستاگرام در فیس بوک ارسال می شوند تعامل بیشتری از تصاویری که اصالتا منتشر شده اند دریافت خواهند کرد.


۱ . دربرگرفتن محتوای ایجاد شده توسط کاربر


کاربران اینستاگرام محتوای بالقوه ی بسیاری برای کسب و کار شما فراهم می کنند. استفاده از محتوای فالوئرهای شما به شما برای ایجاد یک محتوای پرجنب و جوش و درگیر کمک خواهد کرد و محتوای تولید شده توسط کاربران همچنین می تواند مخاطبانتان را به اشتراک گذاری روش های خلاقانه در تعامل با محصولات ، خدمات و شرکت شما تشویق کند.


۲ . برای افزایش تعامل از برخی چهره ها در پست های خود استفاده کنید


یک مطالعه صورت گرفته از جانب Georgia Tech 1.1 میلیون تصاویر اینستاگرام را بطور تصادفی مشاهده کردند و دو نکته جالب توجه از این اطلاعات دریافتند. تصاویر همراه با چهره :

ـ ۳۸% بیشتر لایک دریافت کردند.
ـ ۳۲% بیشتر کامنت دریافت کرده اند.

این چیزی است که HubSpot بسیار خوب از آن پیروی کرده است و افراد شرکت را در پست ها به نمایش می گذارند.


۳ . پست های اینستاگرام خود را در فیس بوک به اشتراک بگذارید


مطالعه ی Buzzsumo بر روی بیش یک میلیارد پست فیس بوک از صفحات ۳ میلیون برند نشان می دهد که تصاویری که از طریق اینستاگرام در فیس بوک به نمایش گذاشته می شوند تعامل بیشتری از تصاویری که اصالتا منتشر شده اند دریافت می کنند.


نتایج خود را بسنجید


چگونگی یادگیری آنچه برای بازاریابی اینستاگرام ما خوب است

تجزیه و تحلیل علائم موجود در اینستاگرام نشان می دهد که چه چیزی برای شما خوب است و می تواند باعث پیشرفت شما گردد.

دنبال نمودن عملکرد و نتایج برای هر استراتژی در رسانه های اجتماعی ضروری است. این شما را قادر به کشف نوعی از محتوا که با استقبال مخاطبان شما همراه است می کند و به شما اجازه می دهد همانطور که به سمت جلو گام برمی دارید استراتژی خود را بهینه سازی کنید.

توجه دقیق به رشد مخاطبان و تعداد لایک ها و کامنت های دریافتی در هر پست به شما نشان خواهد داد که چه چیزی موثر است و می تواند باعث رشد شما گردد. اگر دوست دارید بیشتر در عمق شیرجه بزنید و پیشرفت بیشتری داشته باشید، می توانید نرخ تعاملات هریک از پست های خود را مورد بررسی قرار دهید.


چگونگی محاسبه نرخ مشارکت در اینستاگرام


نرخ مشارکت در اینستاگرام با احتساب تعداد لایک ها بعلاوه تعداد کامنت ها و تقسیم آن عدد بر تعداد فالوئرهای حساب کاربری شما در زمان ارسال آن پست در نظر گرفته می شود.
یک مثال از Buffer ارائه می دهم :
پستی که ۲۱۰ لایک و ۸ کامنت دریافت کرده است و در زمان به اشتراک گذاری ۱۲٫۳۴۳ فالوئر داشته است. بنابراین نرخ مشارکت به روش زیر محاسبه می گردد :

ـ ۲۱۰ ( لایک ) + ۸ ( کامنت ) = ۲۱۸
ـ ۱۲۳۴۳ / ۲۱۸ = نرخ مشارکت ۱٫۷۶%


تجزیه و تحلیل Buffer برای اینستاگرام


تجزیه و تحلیل Buffer شما را قادر به بررسی معیارهای کلیدی خود برای شبکه هایی نظیر فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام کرده است. با تجزیه و تحلیل اینستاگرام در برنامه های انجام شده Buffer شما می توانید هر پست را از محبوب ترین تا ، بیشترین لایک و بیشترین کامنت مرتب کنید. شما همچنین می توانید یک چارچوب زمانی مرسوم را انتخاب کنید و یا از قبل ۷، ۳۰ و ۹۰ روزه را تنظیم کنید. این یک راه فوق العاده برای توجه به تمایلات و آنچه اجرایی می شود است.

همچنین تجزیه و تحلیل اینستاگرام Buffer می تواند به شما برای پیدا کردن بهترین تناوب پستی کمک کند.
علاوه بر این آمار، شما همچنین می توانید از Buffer برای اینستاگرام استفاده کنید :

ـ عملکرد پست ها را دنبال کنید.
ـ بر گرایشات اینستاگرام نظارت کنیم.
ـ نظرات را دنبال کنیم و از هشتگ استفاده کنیم.
ـ میزان مشارکت مخاطبان را بسنجیم.
ـ از میان پروفایل های متعدد گزارش دهیم.

تجزیه و تحلیل به شما در تشخیص اثر محتوای خود ، جدول زمانی و تناوب ارسال پست در اینستاگرام کمک کرده و می توانید بسنجید که چگونه معیارهای مهم اینستاگرام نظیر لایک ها و فالوئرها را تحت تاثیر قرار می دهد.

در همان حال که با استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود پیش می روید، متوجه برخی از گرایش ها و انواع محتوا که به شما در رسیدن به اهدافتان کمک خواهند کرد می شوید. بهره مندی از فالوئرهای وفادار و مشغول در هر کانالی همیشه امکانپذیر نیست اما شما با یک روش درست و تجربه کافی یک جایگاه مناسب برای برند خود پیدا خواهید کرد.



منبع: Buffer App
تاریخ نشر: ۱۰ دی ۱۳۹۵


جهت اشتراک گذاری