سالهای متمادی مارک های تجاری روایات بسیاری را برای جلب و حفظ مشتریان خود بیان کرده اند. در اینجا چند نمونه از آنها را ذکر می کنیم …
بنجامین فرانکلین انتشار سالنامه ی Poor Richard’s Almanack را برای ارتقای کسب و کار خود در چاپ آغاز می کند.
کتابفروشی پاریس بنام Librairie Galignani شروع به بکارگیری برخی از استراتژی های خلاقانه محتوا جهت رشد کسب و کار خود می کند ، از جمله ایجاد یک اتاق مطالعه ، خلق کتاب های اصلی و انتشار روزنامه ی خود که در برگیرنده مقالاتی از نویسندگان مهم است.
ساموئل واگنر مجله ی the American Bee را که امروزه هم منتشر می شود ، راه اندازی کرد.
شرکت Steam Boiler Inspection هارتفورد و شرکت بیمه آغار به بکارگیری لوکوموتیو کرده اند ، که در حال حاضر گفته می شود طولانی ترین مجله شرکتی در حال انتشار است که بطور مداوم تحت همین نام منتشر شده است.
بیانیه ی رسمی شرکت The Edison Electric Lighting برای اولین بار در مورد مزایای روشنایی الکتریکی و جهت گسترش آن منتشر گردید.
پسران چارلز اسکریبنر مجله ی Scribner را برای نگاهی اجمالی در زندگی معروف ترین نویسندگان شرکت های چاپ انتشار دادند. آن در واقع با ماهنامه Harper و ماهنامه Atlantic در رقابت است اما هدف اصلی مجله ی اسکریبنر افزایش فروش کتاب هایش است.
Johnson & Johnson یک نشریه ای را بنام Modern Methods of Antiseptic Wound Treatment با هدف برطرف کردن نیازهای اطلاعاتی پزشکان منتشر کرد، که بانداژ به فروش می رساند. این شرکت همچنین دو نشریه ی اضافی برای به اشتراک گذاشتن مقالات مفید با جامعه پزشکی بزرگتر منتشرکرده است.
جان دیر مجله مشتریان خود را که The Furrow نام دارد، راه اندازی کرد.این مجله امروزه هم منتشر می شود و در حال حاضر ۱٫۵ میلیون تیراژ دارد و در ۴۰ کشور مختلف و به ۱۲ زبان گوناگون توزیع می شود.
میچلین کتاب راهنمایی با نام The Michelin Guide انتشار داد. کتاب راهنمای ۴۰۰ صفحه ای که ( امروزه هم با همان جلد قرمز منتشر می شود.) به رانندگان کمک می کند تا ماشین خود را حفظ کنند و یک مسکن مناسب هنگام سفر پیدا کنند.
شرکت Jell-O نسخه های رایگان از اولین کتاب آشپزی خود را توزیع کرد که بیش از یک میلیون دلار به فروش این شرکت در سال ۱۹۰۶ کمک کرد.
سیرز برنامه رادیویی World’s Largest Store را راه اندازی کرد. که محتوای این برنامه رادیویی از Roebuck Agricultural Foundation که متعلق به سیرز بود تامین می گردید. آن ایستگاه رادیویی کشاورزان را در طول بحران کاهش قیمت مطلع نگه می داشت.
Procter و Gamble بگونه ای تهاجمی به تولید محتوای رادیویی در همکاری با برندهای تجاری نظیر Duz و Oxydol پرداختند – بنابراین نمایش های رادیویی که با نام soap opera شناخته می شوند ، متولد شدند.
مجله ی Weight Watchers منتشر گردید و تبدیل به یکی از پرفروشترین مجلات شد که در روزنامه فروشی ها و سوپرمارکت ها توزیع می گردد.
LEGO مجله ی خود را با نام Brick Kicks منتشر کرد. ( در حال حاضر مجله ی LEGO Club است. )
انتشارات Penton Custom که در کلیولند اوهایو تاسیس گردید ، استفاده از اصطلاح ” بازاریابی محتوا ” را آغاز کرد.
J&J مرکز نوزادان را از eToys خریداری کرد.
شروین ویلیامز مجله ی STIR را با هدف قرار دادن طراحان داخلی تجاری و معماران راه اندازی کرد. Magnum Opus Awards شروع بکار کرد و بازاریابی استثنائی محتوا را جشن گرفت. ( امروزه این با نام The Content Marketing Awards شناخته شده است. )
Blendtec اولین سری ویدیوهای Will It Blend?را در یوتیوب منتشر کرد. این ویدیو بیش از ۲۳۵ میلیون بازدید و ۹۱۰ هزار مورد به اشتراک گذاری داشته است.
امریکن اکسپرس انجمن OPEN را ایجاد کرد که در حال حاضر یک منبع اصلی برای کسب و کارهای کوچک بشمار می آید.
P&G سایت BeingGirl.com را بوجود آورد – محتوای سایت برای دختران نوجوان است که توسط فارستر تاسیس گردید که حدودا چهار برابر موثرتر از کمپین های رسانه ای سنتی با قیمت مشابه بوده است.
Get Content Get Customers نام یک کتاب راهنما برای بازاریابی محتوا است که منتشر گردیده است.
موسسه بازاریابی محتوا آغاز بکار کرد.
برند L’Oreal اقدام به خرید Makeup.com کرد و اساس محتوای آن را دوباره راه اندازی کرد.
CMI مجله ی Chief Content Officer و کنفرانس جهانی بازاریابی محتوا را که بصورت سالانه برگزار می گردد ، راه اندازی نمود. این کنفرانس یکی از رویدادهای جهانی در مورد بازاریابی محتواست که در مرکز توجه قرار دارد.
کرفت شروع به تمرکز بر روی تمام قسمت های بازاریابی پیرامون محتوا کرد – یک حرکت که در نهایت منجر به افزایش چهاربرابر بازگشت سرمایه بازاریابی بیش از آنچه شرکت با تبلیغات هدفمند به دست آورده ، می شود.
جو چرنوف اولین دریافت کننده جایزه سال بازاریابی محتوا است. اینتل یک مجله ی دیجیتال با محتوای فرهنگ فن آوری را با نام Intel IQ ایجاد کرد.
Red Bull Media House توسعه را بطورگسترده ادامه داد و در سال ۲۰۱۳ حدود ۲۰ فیلم کوتاه روانه بازار کرد.
Marriott International به راه اندازی یک خالق درونی و استودیو بازاریابی محتوا پرداخت که شرکا با تاثیرگزاران کلیدی و فیلم های اصلی را ایجاد می کند.
فیلم LEGO آغاز بکار کرد ، مسلما اولین مثال از یک فیلم بلند و فیلم استودیویی که تلاش های بازاریابی محتوا در برند را دو برابر می کند ، بشمار می آید.
اولین فیلم مستند در مورد بازاریابی محتوا ، The Story of Content : ظهور بازاریابی جدید شروع به کار کرد.
Arrow Electronics نمونه کارهای رسانه الکترونیک UBM را خریداری نمود و ان را به یکی از نمونه های عمده شرکت Fortune 500 در دستیابی به شرکت های چند رسانه ای تبدیل کرد.( همچنین آن رسانه را در سال ۲۰۱۵ خریداری کردند.)
منبع: www.contentmarketingworld.com
جهت اشتراک گذاری