معماری برند در اکسپوننت دارای فازهای منحصربفرد خود است. فاز اول با نام طراحی هویت برند، مربوط به طراحی هویت بصری، سمعی و کلامی برند می باشد که شامل کلیاتی همچون تعریف و طراحی نام و نشان (لوگو) برند، رنگ سازمانی، فونت سازمانی، ست اداری، کاتالوگ و بروشور، خلق آهنگ و موسیقی برند، خلق شعار سازمانی و …می باشد. در فاز دوم که به موازات فاز اول و پس از طراحی موارد پایه ای هویت برند شروع میشود، مواردی همچون طراحی سایت، مدیریت تولید محتوا، ایجاد و مدیریت صفحات اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و … تحت عنوان فاز دیجیتال مارکتینگ در دستور کار قرار خواهد گرفت. فاز سوم که مربوط به کمپینینگ تبلیغاتی است به صورت اقتضایی و پس از تکمیل مراحل قبلی، ابتدا در سطح تدوین و برنامه ریزی و سپس در فاز اجرا پیاده سازی می شود. معماری برند به اقتضای پروژه های مختلف بومی سازی خواهد گردید و بدیهی است که پارامترهای مختلف در شکل برنامه ریزی و اجرای آن دخیل خواهند بود.